Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Ο αδελφος μου ο λυκος Απο την Αργυρω Κ. Μωρου


Ο αδελφος μου ο λυκος Απο την Αργυρω Κ. Μωρου "Αυτο το βιβλιο ειναι για εναν λυκο, τον Μπρενιν. Για περισσοτερα απο δεκα χρονια-το μεγαλυτερο μερος της δεκαετιας του 1990 και ενα μερος της δεκαετιας του 2000-ο Μπρενιν εζησε μαζι μου. Κι επειδη μοιραστηκε τη ζωη του με εναν διανοουμενο χωρις ριζες και σταθερο τοπο διαμονης, εγινε ενας εξαιρετικα πολυταξιδεμενος λυκος. Εζησε στις ΗΠΑ, στην Ιρλανδια, στην Αγγλια και τελος στη Γαλλια". "Μια επιπλεον συνεπεια αυτη της κοινης ζωης ηταν οτι ετυχε της λαμπροτερης πανεπιστημιακης εκπαιδευσης απο οποιονδηποτε αλλο λυκο στην ιστορια της ανθρωποτητας. Αθελα του μεν, αλλα δωρεαν. Αν τον αφηνα ανεπιτηρητο, οι συνεπειες για το σπιτι μου και τα υπαρχοντα μου θα ηταν ολεθριες, οπως θα δειτε παρακατω. Ημουν λοιπον αναγκασμενος να τον παιρνω μαζι μου στη δουλεια-κι επειδη ειμαι καθηγητης της Φιλοσοφιας τον επαιρνα μαζι μου στο Πανεπιστημιο. Τις ατελειωτες ωρες που εγω ανεπτυσσα διαφορες φιλοσοφικες θεωριες, εκεινος μισοκοιμοταν-οπως και οι μαθητες μου, αλλωστε-ξαπλωμενος σε μια γωνια του αμφιθεατρου. Σε ορισμενες μαλιστα περιπτωσεις, οταν η διαλεξη γινοταν απελπιστικα βαρετη, εβγαινε απ' το ληθαργο κι αρχιζε ναουρλιαζει. Εννοειται οτι αυτο τον εκανε εξαιρετικα δημοφιλη μεταξυ των φοιτητων, που προφανως ηθελαν να μπορουσαν να κανουν το ιδιο". "Ο Φιλοσοφος και ο Λυκος" δεν θα ειχε γραφτει ποτε εαν δεν υπηρχε ο Μπρενιν. "Ο αδελφος μου ο λυκος" οπως χαρακτηριζει ο Mark Rowlands τον πρωταγωνιστη μιας αληθινης ιστοριας, που ακυρωνει ολα τα παραμυθια με τον "κακο το λυκο". Το πλασμα της αγριας ζωης με το οποιο δημιουργησε "σχεση καθοριστικη για τη ζωη μου και καταλυτικη στη διαμορφωση της σκεψης μου". Το βιβλιο χαρακτηριστηκε ως "ενας συγκινητικος υμνος για τη ζωη", ως ενα "εντυπωσιακο πορτετο του δεσμου που μπορει να ενωσει ενα ανθρωπινο ον με ενα αλλο ζωντανο πλασμα", ακομη και ως "(...) ενα κλασικο φιλοσοφικο εργο που μας αναγκαζει να επανεξετασουμε τις αποψεις μας για το ανθρωπινο ειδος". Ειναι μια "εντυπωσιακη μαρτυρια μιας φιλιας που ξεπερασε τα ορια των διαφορετικων ειδων" και "συγχρονως μια συγκλονιστικη αναλυση της χαρας, της δυναμης και της ουσιας της ανθρωπινης φυσης", που ξεκιναει απο το ειλικρινες ευχαριστω του συγγραφεα στο Μπρενιν "που μοιραστηκε τη ζωη του μαζι μου" για να την αλλαξει για παντα. Mark Rowlands "Ο Φιλοσοφος και ο Λυκος", εκδοσεις του Εικοστου Πρωτου, σελ. 281, τιμη 19 ευρω Κειμενο: ΑΡΓΥΡΩ Κ. ΜΩΡΟΥ Η ΦΑΡΜΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΨΙΛΟΝ 31.03.13 ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: