Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

ΟΝΕΙΡΑ ΜΕ ΜΟΥΣΤΑΚΙΑ- ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΥΡΩ Κ. ΜΩΡΟΥ


Oνειρα με μουστάκια

«(...) -Μην ανησυχείτε, παιδιά μου... Εστειλα και σας φώναξα..., γιατί... έφτασε και μένα η ώρα μου, κατά πώς φαίνεται. (...) Τα τρία παιδιά κοιτάζονται απορημένα. -Σε σένα, Μεγάλε μου γιε, αφήνω το μύλο. Ο Γέροντας γύρισε και τον κοίταξε. -Ξέρω πόσο σ’ αρέσει να δουλεύεις το μύλο. Καλά θα περάσεις, γιε μου. Θα 'ρχονται οι χωρικοί, θα σου φέρνουν το στάρι τους, θα τ 'αλέθεις, θα κρατάς το μερτικό σου, θα τρως και θα χαίρεσαι. Καλά θα περάσεις. (...) -Σε σένα, Μεσαίε μου, που 'σαι καλός και γερός καβαλάρης, αφήνω τ' άλογο. Θα μπορείς να συνεργάζεσαι με τον αδερφό σου και ο ένας ν' ανακουφίζει τον άλλον. (...) - Και σε σένα, Μικρέ μου, ...αφήνω τη γάτα μου. Πλάι μου πέρασε όλη τη ζωή της. Εμαθε όσα κι εγώ. Πάρ' τηνε. Δική σου. (...) -Παιδιά μου, μην περιφρονήσει κανείς τίποτα απ' ό,τι του άφησα (...)».

«(...) Το καθετί έχει τη δική του μοναδική αξία – ακόμη στριφογυρίζουν τα τελευταία λόγια του πατέρα του στο νου του Μικρού αδελφού. Τόσες μέρες τώρα... κι ακόμη δεν έχει εννοήσει τι ήθελε να πει ο Γέροντας αφήνοντάς του τη γάτα». Την Ονείρω.

«Η Ονείρω είναι το όνειρο ενός νέου. Πλάσμα παραμυθιού. Του λαϊκού σκυριανού παραμυθιού "Ο Γάτος". Γάτα είναι κι αυτή εξάλλου. Μόνο που η Ονείρω δε φοράει σιδερένια τσαρούχια, αλλά παπούτσια μαλακά, ελαστικά. Τα φοράει και γίνεται παντοδύναμη· και τη δύναμή της αυτή την εκφράζει με το χορό, το τραγούδι και το παραμύθι. Οι άλλοι στέκονται, την ακούν και χαμογελάνε. Κι αρχίζουν κι αυτοί να χορεύουν και να τραγουδάνε. Ζουν το παραμύθι. Το παραμύθι της ζωής, που γίνεται μαγικό χάρη στην Ονείρω, δηλαδή το όνειρο. Το όνειρο κάθε ανθρώπου», όπως αναφέρεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου της Μάρως Λοΐζου.

Οπως στα υπόλοιπα βιβλία της για παιδιά, έτσι και σ’ αυτό, η βραβευμένη συγγραφέας επιχειρεί «μέσα από τη λιτότητα και την απλότητα της ιδιομορφίας της γραφής της, να διατηρήσει ζωντανή την αίσθηση του θαύματος για τα μικρά και τα μεγάλα του κόσμου». Αν τα καταφέρνει; Μια ανάγνωση θα σας πείσει!

Mάρω Λοΐζου,

«H Oνείρω»,

εκδόσεις Πατάκη,

σελ. 79, τιμή 5 ­ ευρώ

ΑΡΓΥΡΩ Κ. ΜΩΡΟΥ

http://www.enet.gr/?i=animals-farm.el.home&id=279940

Δεν υπάρχουν σχόλια: